MyTale

Algemene voorwaarden MyTale

Welkom bij MyTale. Fijn dat je even de moeite neemt om de algemene voorwaarden tot je te nemen. Dit document vertelt je alles over de manier van werken van MyTale. Andere bedrijven zorgen ervoor dat de tekst alleen door juristen valt te lezen. Dat doet MyTale niet. Een goede communicatie is namelijk een van onze belangrijkste waarden.

De algemene voorwaarden van MyTale gelden naast de afspraken die we per e-mail of per telefoon met elkaar maken. Dat houdt in dat ze voor iedereen gelden. Wel zo gemakkelijk.

Too long, didn’t read

Voorwaarden lezen is geen hobby. Maar toch is het belangrijk om ze helemaal te lezen, maar in het kort komt het hierop neer:

MyTale doet zijn best om goed werk te leveren. Zorgvuldig, met een goede communicatie en binnen de afgesproken termijn. Als dat niet lukt, praten we daar even over.

De opdrachtgever is eerlijk, communiceert goed, geeft de juiste informatie en houdt zich aan de afspraken. Ook aan de afspraak om de betalingsverplichting na te komen.

MyTale is niet zonder meer aansprakelijk. Lees daarom de algemene voorwaarden goed en aandachtig.

Wie of wat is MyTale

MyTale is de eenmanszaak van Riccardo de Wit. Hij is tekstschrijver, journalist en produceert audio en video. In het handelsregister kun je MyTale vinden door te zoeken op nummer 62454609.

Als je op dit nummer zoekt, vind je ook Huskee. Huskee is het audio- en videoproductiemerk van MyTale. Het zijn dus geen twee aparte bedrijven, maar wel twee verschillende merken. De voorwaarden van MyTale gelden daarom óók voor klanten van Huskee.

Als we elkaar nog niet zo goed kennen…

Veruit de meeste opdrachtgevers komen nog een keertje terug voor nieuwe producties. Daar zijn we heel blij mee. Gelukkig hebben we ook regelmatig nieuwe opdrachtgevers. Maar dan moeten we elkaar nog even leren kennen. Daarom kan het zijn dat producties af en toe nog verbeterd moeten worden om elkaars stijl goed te leren kennen.

Bij de eerste levering, zal het product voorzien zijn van een watermerk. Zo kun je de productie wel inzien en suggesties geven, maar niet gebruiken. Na betaling stuurt MyTale je de versie zonder watermerk.

Nog geen 18 jaar?

In principe is iedereen welkom om de diensten van MyTale af te nemen. Ook als je nog geen 18 bent. Helaas betekent minderjarig zijn niet dat afspraken niet gelden. Vraag eerst je ouders om toestemming om een aankoop te doen en stel ze op de hoogte van wat je aan het doen bent.

In het geval van minderjarigen zijn de wettelijke vertegenwoordiger(s) degene die de gevolgen van de acties van de kinderen moeten accepteren. Zij zijn aansprakelijk en zullen door MyTale aansprakelijk worden gesteld. Bijvoorbeeld als er niet betaald wordt: de wettelijke vertegenwoordiger(s) vergoeden dan de schade.

Inloggen op ons klantenportaal

Nieuwe opdrachtgevers krijgen een inlognaam en het verzoek om zelf een wachtwoord aan te maken op het klantenportaal. Hier vind je alle facturen – en in sommige gevallen zelfs de teksten, zodat je ze terug kunt downloaden.

Het klantensysteem is versleuteld. MyTale kan dus geen wachtwoorden zien en ook geen wachtwoorden wijzigen. Je krijgt dus een reset-mail als je je wachtwoord bent vergeten.

Deel je gebruikersnaam en wachtwoord niet. Houd alle gegevens privé.

Maatwerk

Het werk wat MyTale verzorgt, valt onder een creatief beroep. En creatief werken betekent maatwerk. Daarom is het erg ingewikkeld om een vaste prijs te noemen voor een opdracht. Daardoor kan het zijn dat de volgende opdracht van prijs verschilt met de vorige opdracht.

MyTale behoudt zich het recht voor om de prijzen na het volbrengen van een opdracht, te mogen wijzigen. Met andere woorden: een nieuwe opdracht kan iets meer of iets minder kosten dan de vorige opdracht. Meestal heeft dat ook te maken met stijgingen van kosten waar de overheid invloed op heeft. Gaat de btw omhoog, dan moet MyTale deze ook verwerken.

De samenwerking opzeggen

Wil je de samenwerking opzeggen? Dat is erg jammer. Een brief sturen is niet nodig, en een opzegtermijn hanteren we niet. Per direct opzeggen betekent direct stoppen met de werkzaamheden. Een mailtje sturen is voldoende. Het is fijn als je vermeldt waarom, zodat MyTale de dienstverlening kan verbeteren, maar dat hoeft niet.

MyTale mag de overeenkomst eenzijdig opzeggen. Soms blijkt dat een opdracht toch niet helemaal in ons straatje past, of dat we twijfels hebben bij een goed gevolg van de opdracht. Het kan zijn dat de opdracht dan niet wordt afgemaakt. In dat geval stuurt MyTale een eindafrekening voor datgene dat geleverd wordt. Daarna ben je vrij om te gaan. Geen probleem.

Aansprakelijkheid

MyTale schrijft, en redigeert in opdracht van de opdrachtgever. Jij, als opdrachtgever, gaat akkoord met de voorwaarden. Daar valt ook de aansprakelijkheid onder. Want wat als we het even niet met elkaar eens zijn? Dan vallen we terug op het onderstaande:

Wie is aansprakelijk?

In sommige gevallen is MyTale aansprakelijk, wat er dan gebeurt, lees je in deze voorwaarden.

Het is goed om te weten dat jij als opdrachtgever altijd eindverantwoordelijke bent. Jij controleert dus de inhoud, de vorm en de kwaliteit van de teksten. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je op je website zet, ook als het wordt aangeleverd.

De teksten zijn speciaal voor jou geschreven

Kopiëren en plakken is niet alleen niet netjes, het is ook nog eens verboden. Een goede kwaliteit is belangrijk. Daarom mag je ervan uitgaan dat de teksten uniek zijn. Dat houdt in dat we wel bronnen gebruiken, maar dat de tekst zelf niet gekopieerd is. Maar, helaas: alles is al een keer gedaan. Daardoor kan het voorkomen dat er toch iets overeenkomt met één van de miljoenen andere pagina’s op het internet.

De afspraak is dat MyTale de tekst kosteloos repareert als Copyscape (MyTale heeft geen account bij Copyscape – dit moet de opdrachtgever zelf regelen) een hogere overeenkomst dan 15 procent aangeeft. Dan is het wel noodzakelijk dat je een rapport stuurt.

Mocht iemand anders claimen dat er stukken niet uniek zijn, dan ontvangt MyTale daar graag het bericht van. Dan lossen we het op. Maar, houd er rekening mee dat jouw website écht jouw website is. MyTale is dus niet aansprakelijk voor eventuele geleden schade.

Goede teksten en producties

Je mag van MyTale verwachten dat de teksten en producties van een goede kwaliteit zijn. De maker kan ook eens een slechte dag hebben: dan stuur je de tekst of productie gewoon terug en vraag je om verbetering. Daar doen we dan ook niet moeilijk over.

Realiseer je wel dat het soms sneller is om zelf de tekst of productie te verbeteren. Een spatie te veel is zo opgelost. Geef je MyTale ook even de tijd om eventuele fouten op te lossen? We proberen het probleem binnen twee weken op te lossen.

MyTale heeft een leverplicht, maar geen resultaatplicht. Er is dus geen garantie dat je tekst daadwerkelijk converteert of je goede resultaten ermee behaalt.

De eigenaar van de teksten

MyTale blijft de eigenaar van de teksten. Altijd. Dat houdt dus in dat het auteursrecht bij Riccardo de Wit als auteur blijft. Natuurlijk krijg je wel een hoop rechten, nadat je de factuur hebt voldaan.

Het is heel simpel: je mag de teksten publiceren en redigeren nadat de factuur is voldaan. Je ontvangt een bevestiging van ons handige klantensysteem. Om verwarring te voorkomen is het handig om via bijvoorbeeld iDEAL te betalen. Je krijgt dan direct een bevestiging en wij handelen de betaling af met Mollie. Mollie is het bedrijf dat iDEAL voor ons aanbiedt.

Nog niet betaald? Dan mag je de teksten op geen manier gebruiken. We spreken dus af dat we de teksten nog nergens terugzien. Je mag de teksten wel inlezen en suggesties geven. Betaal je helemaal niet, dan mogen de teksten nooit gepubliceerd worden. MyTale heeft dan het recht om de teksten door te verkopen. Bijvoorbeeld bij wijze van veiling. Jouw concurrent kan er dan dus met jouw teksten van doorgaan. Daarom raden we je aan om altijd de factuur te betalen. Dan hebben we geen scheve gezichten.

Riccardo de Wit mag eisen dat zijn naam bij een productie wordt genoemd, of juist wordt weggehaald.

Als het product niet klopt

Bij gebrek aan robots werken er bij MyTale mensen. Mensen maken fouten, zelfs als je bijna perfecte producties verwacht. Zit er aantoonbaar een fout in de audioproductie, videoproductie of in de tekst? Daar doen we niet moeilijk over: dat verbeteren we gratis.

Voordat je MyTale aan een opdracht laat beginnen, is het een goed idee om je precieze wensen door te geven. Dat kan door even te bellen en/of een e-mail (ter bevestiging) te sturen. Ontbreekt de informatie, omdat je deze zelf niet hebt doorgegeven, dan kan MyTale de tekst of de productie niet gratis veranderen. Grote aanpassingen (zoals het opnieuw schrijven van een tekst) worden altijd in rekening gebracht.

Een wijziging is, zoals gezegd, geen probleem. Maar niet onbeperkt: je mag één (1) keer vragen om gratis revisie. Dan verhelpt MyTale het probleem. Wees direct duidelijk met wat er verbeterd moet worden. De tweede en opvolgende wijzigingen kosten 5 euro exclusief btw per keer.

Plaatjes

Regelmatig wordt gevraagd of MyTale ook teksten wil publiceren of er foto’s bij wil zoeken. Dat is helaas niet mogelijk. Het heeft te maken met de schuldvraag als er iets fout gaat: wie heeft bijvoorbeeld de naamsvermelding niet geplaatst? Uiteindelijk wordt dat een lang en moeilijk proces. Dat kan voorkomen worden door gewoon zelf plaatjes bij het artikel te zoeken en zelf te publiceren.

Publiceer je een foto met de tekst van MyTale? Dan ben je zelf aansprakelijk voor de geplaatste foto. Je kunt de aansprakelijkheid dus niet afwenden op MyTale.

Werken aan jouw website

MyTale werkt soms aan websites van anderen. We proberen dan problemen op te lossen, of iets te installeren. Het is goed om te weten dat je zelf verantwoordelijk bent voor het maken van een goede back-up. MyTale is hier dus niet verantwoordelijk voor.

Eventuele schade aan je website is voor eigen risico. Natuurlijk doet MyTale zijn best om alles foutloos te doen, maar bijvoorbeeld downtime of schade aan een database kun je niet verhalen.

MyTale maakt nooit back-ups in opdracht. Deze moet je altijd zelf regelen.

Schadevergoeding, graag!

Een schadevergoeding eisen is jouw goed recht, maar dan verwijzen we je terug naar de algemene voorwaarden. Als MyTale door ondeskundigheid of nalatigheid aansprakelijk gesteld kan worden, dan blijft het schadebedrag beperkt tot maximaal het factuurbedrag voor die productie.

Aansprakelijkheid geldt nooit voor indirecte schades, zoals gevolgschade, derving van inkomsten of verlies van spaargelden.

Nog een concreet voorbeeld: als jij aansprakelijk wordt gesteld door iets wat door MyTale veroorzaakt zou zijn, hoeft MyTale geen bijdrage te doen in de kosten. In geen enkel geval. Je krijgt dus hoogstens het factuurbedrag voor deze productie terug.

De deadline

MyTale hanteert het liefst ruimte deadlines. Vaak wordt de productie veel eerder geleverd. Het is goed gebruik om de deadline in overleg af te spreken. MyTale doet zijn best om de deadline te halen, maar geeft geen garanties. Bovendien komt een goede samenwerking van twee kanten: vaak gaat het halen van een deadline beter als de opdrachtgever duidelijk is.

Voor schade die voortvloeit uit het niet halen van een deadline, is MyTale nooit aansprakelijk.

Als we werken op locatie

Het kan zijn dat een productie op locatie moet worden gemaakt. In dat geval draagt de opdrachtgever er zorg voor dat alle faciliteiten aanwezig zijn en ook de juiste verzekeringen zijn afgesloten. Denk ook aan de juiste vergunningen.

Schade aan de apparatuur, veroorzaakt door een derde partij, komt altijd voor rekening van de opdrachtgever.

Over de prijs

Alle genoemde prijzen in alle communicatie zijn exclusief btw. We gaan er namelijk vanuit dat we met bedrijven handelen. Natuurlijk verwelkomen we ook graag particulieren. Dan mag je bij prijzen in de communicatie 21 procent btw optellen.

Op de factuur staat het bedrag zoals het hoort: in subtotaal, met btw en het totale bedrag. Klopt de factuur volgens jou niet? Mail dan onmiddellijk met MyTale, want achteraf geld terugsturen blijkt een stuk moeilijker dan het probleem direct oplossen. Dit kan bijvoorbeeld voorkomen als je in het buitenland bent gevestigd.

Spreken we in onze communicatie niet van een prijs in euro’s? Dan mag je er vanuit gaan dat de prijs in euro’s is. MyTale is namelijk een Nederlands bedrijf en draagt netjes de Nederlandse btw af.

Een offerte ontvangen?

Heb je een offerte ontvangen? Dan is deze niet onbeperkt geldig. In principe staat er geen termijn op. MyTale is dus niet verplicht om de overeenkomst na een tijdje nog aan te gaan. Er kunnen geen rechten aan worden ontleend.

Mocht er een fout in de offerte zitten en dit duidelijk is, dan hoeft MyTale niet aan de offerte te voldoen. Stuur in plaats daarvan een mailtje: dan is er veel meer mogelijk.

Op tijd betalen

We vinden het prettig als een goede samenwerking van twee kanten komt. Daarom vraagt MyTale je om facturen op tijd te voldoen. Je hebt het recht om tot de laatste dag te wachten, maar het valt niet aan te raden. Na het verstrijken van de uiterste betaaldatum sturen we nog een keer een herinnering.

Na het sturen van de herinnering sturen we een aangetekende brief. De kosten hiervoor kunnen op de opdrachtgever verhaald worden. Mocht een reactie uitblijven, dan kan het zijn dat we een incassobureau of deurwaarder inschakelen. Alle kosten (zoals de handelsrente) worden dan verhaald op de opdrachtgever. Maar wees gerust: zover laten we het meestal niet komen.

‘Ik heb problemen met de cashflow’

Cashflowproblemen zijn nooit leuk, maar ze komen voor. Je doet er goed aan om het kenbaar te maken als betalen even niet lukt. Vaak is het mogelijk om een betalingsregeling te treffen of om de factuurdatum uit te stellen. Blijf er alsjeblieft niet mee rondlopen, want dan is er geen uitzondering mogelijk.

Al het andere

Gesprekken opnemen

Als MyTale belt, worden gesproken standaard opgenomen. Dit doen we om verwarring te voorkomen. Zo valt achteraf altijd te horen wat er gezegd is en wat de precieze afspraken zijn. Daar is dan dus geen verwarring over.

Uiteraard blijven deze gesprekken geheim. We sturen ze niet zomaar door, tenzij het noodzakelijk is bevonden door bijvoorbeeld een advocaat.

Help, conflict!

Ruzie maken we liever niet, maar conflicten komen zelfs bij bedrijven die in alles naar perfectie streven voor. Conflicten lossen we graag onderling op. Vaak verheldert een keertje bellen alles.

We hebben nog nooit voor de rechtbank gestaan, en dat houden we ook graag zo. Maar als het niet anders kan, vindt een gang naar de rechter altijd plaats in de dichtstbijzijnde rechtbank voor MyTale: de rechtbank in Groningen. De enige uitzondering hierop is als dit onmogelijk is, of als wij iets anders zijn overeengekomen.

Bij twijfel..

Het kan zijn dat MyTale twijfelt aan een opdracht. Dan nemen we de opdracht niet aan. MyTale is nooit verplicht om je opdracht aan te nemen. Je mag dus, zonder opgaaf van reden, afgewezen worden.

Het einde

Dit waren de algemene voorwaarden. Je bent van harte welkom als opdrachtgever als je akkoord bent met de algemene voorwaarden. Mocht je nog vragen hebben, dan kun je deze sturen aan riccardo [at] mytale.nl.